لابی من – شرکت پارسه برتر”ارائه دهنده خدمات سرویس و نگهداری ساختمان”

لابی من چیست؟

در آغاز ورود به ساختمان‌های لوکس با شخصی روبرو می‌شویم که لابی من یا( اگر شخص مونث باشد، لابی وومن) است. اما کار لابی من چیست؟ این شخص چه وظایفی دارد و نقش وی در صیانت از ساختمان چیست؟

اکثرا شغل لابی من را شغلی لوکس میدانند ولی این طور نیست. معمولا حفظ امنیت و آرامش،  کنترل تردد و این گونه وظایف در برج‌‌ها، هتل‌ها و ساختمان های لوکس به لابی من سپرده می‌شود. لابی من وظیفه مصونیت از ساختمان را برعهده دارد و در برخی سناریوها مهمانان و مدعوین را راهنمایی می‌کند.

حال که به سوال اول پاسخ داده شد، سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که لابي من حرفه‌ای کیست؟ و باید چه شرایطی از لحاظ شخصیتی و مهارتی داشته باشد؟

انواع خدمات لابیمن و نگهبانی :
لابی من ساختمان اداری

کارشناسان شرکت پارسه برتر ، نخستین شرکت ارائه‌دهنده خدمات یکپارچه نگهداری از برج‌های لوکس در کشور، با تکیه‌ بر تخصص و تجربه موفق خود در خدمت‌ رسانی و نگهداری از ده‌ها برج لوکس در منطقه یک تهران، نقش و جایگاه لابی من در خدمات نگهداری از ساختمان را تبیین کرده و ویژگی‌های لازم برای تصدی این شغل را برشمرده‌اند.

شرح وظایف لابی من

لابی من خانم یا آقا باشد، در هتل انجام وظیفه کند یا یک برج،  دارای وظایفی مشترکی است وظایف لابی من به طورکلی به شرح زیر است. 

1- آراستگی ظاهری و پوشیدن لباس مرتب و تمیز و در حد امکان لباس فرم لابی من
2- درهنگام تغییر شیفت ، اطلاعات کامل را به شیفت بعدی منتقل نمایید و تا حضورلابي من بعدی ، از ترک محل خودداری گردد.
3- حضور به  موقع هنگام تغییر و تحویل شیفت از اصول اولیه بوده و لازم است کاملاً رعایت شود .
4-آراستگی و نظافت کامل لابی علی خصوص میز لابی من از اهمیت ویژه ای برخوردار است . از قرار دادن وسایل اضافی در کشو و داخل میز لابیمن خودداری شود

5- از تردد و توقف سایر پرسنل و حتی ساکنین در پشت میز لابی من جلوگیری گردد.
6-حتی الامکان از ترک لابی خودداری نموده و در صورت اضطرار لازم است یکی از پرسنل آگاه  جایگزین گردد

7- ورود و خروج  افراد غیر ساکن از لابی ، پارکینگ و ….. با دقت  کنترل گردد، وکنترل نقاط مختلف ساختمان و اطراف آن توسط دوربین‌ها دائماً انجام شود.
8- ثبت ورود و خروج پرسنل ساختمان (مدیر عامل ، تاسیساتی ها، نظافت چی ها ، باغبان ، سرویس کاران آسانسور و ….) و افراد دیگر مانند ماموران آب و برق و گاز و مخابرات و…. بدقت انجام پذیرد.
9- گزارش وقایع مهم و خرابی‌های احتمالی ساختمان ثبت و در هر شیفت به مدیرعامل ارائه گردد.
10- در هنگام مواجهه با ساکنین رعایت احترام و شأن آنان با دقت صورت پذیرد. از مداخله در امور شخصی و خانوادگی آنان پرهیز شود.
11- در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی برای ساکنین که امکان رفع آن توسط لابی من ساختمان وجود داشته باشد مسئولانه نسبت به پیگیری تا رفع آن اقدام نمایید.
12- هماهنگی با ساکنین هنگام ورود میهمانان لازم و ضروری است در عین حال نحوه هماهنگی و راهنمایی آنان گرم صمیمی و در شأن مجتمع و ساکنین صورت گیرد.
حضور فعال لابیمن تضمین کننده آرامش ، آسایش و امنیت ساکنین  ساختمان یا مجتمع است.

انواع خدمات نگهبانی و لابی من :

وظایف لابی من عمدتا کنترل رفت و آمد به لابی شرکت یا ساختمان است. ولی وظایف نگهبانی و لابی شامل موارد دیگر نیز می‌شود.

  • خدمات لابیمن و نگهبانی و مراقبت فیزیکی از ساختمان و کنترل عبور و مرور از وظایف اصلی نگهبان است.
  • کنترل ورود خروج افراد و نظارت بر تردد خودروها و وسایط نقلیه، ضمن در اختیارداشتن مشخصات کلیه وسایط مذکور و شماره تماس و شماره واحد ساکنین خودروها.
  • ایجاد نظم عمومی در محوطه با رعایت احترام ساکنین.
  • در صورت ایجاد سروصدای غیرعادی در محیط مجتمع با آنان برخورد و افراد را پراکنده نماید.
  •  مهم‌ترین وظیفه نگهبان ساختمان جلوگیری از ورود افراد مشکوک و چک کردن ورود و خروج افراد به داخل مجتمع و همچنین جلوگیری از ورود اتومبیل‌های افراد غیر‌ساکن در مجتمع است
  • نگهبان شیفت شب موظف است در ساعات شیفت خود حداقل 4 الی 5 مرتبه به قسمت‌های مختلف ساختمان (حیاط پشت ساختمان، پارکینگ زیرزمین و پارکینگ همکف) گشت‌زنی نماید و در صورت مشاهده موارد مشکوک و ضروری با مدیریت مجتمع هماهنگی کند.

 

خدمات لابی من و نگهبانی ساختمان تجاری

  • نظافت داخل ساختمان نگهبانی بر عهده نگهبان می‌باشد و در هنگام جابجایی شیفت نگهبانی، نگهبان جدید اتاق نگهبانی را باید نظافت شده تحویل بگیرد.
  • حفظ و نگهداری اموال داخل اتاق نگهبانی به عهد خود نگهبان بوده و در صورت بروز هر گونه مشکل باید پاسخگو باشد.
  • با توجه به اینکه شیفت‌های نگهبانی مجتمع به صورت 8 ساعته و گردشی می باشد هرگونه استراحت و خوابیدن و … در انواع شیفت‌های نگهبانی اکیداً ممنوع می‌باشد.
  • بازدید دوره‌ای و کنترل وضعیت لامپ های محوطه و لابی بلوک ها و پارکینگ ها و همچنین نگهداری از کلیه کلیدهای پشت بام‌ها و محفظه‌های آب و برق و هماهنگی به منظور همراهی با متقاضیان تردد به پشت بام.

شرکت پارسه برتر با معرفی نیروهای لابی من و حفاظتی دوره دیده خود که مجهز به لوازم حفاظتی هستند، سعی دارد امنیت و آرامش را برای ساکنان ساختمان به ارمغان آورده و خیال مدیریت ساختمان را در این خصوص راحت کند.

خدمات نگهبانی

با استخدام نگهبان، شما همیشه یک فرد قابل اعتماد در دسترس دارید  که کار نظارت بر اموال شما را برعهده دارد. نگهبان، شریک امنیتی شماست که به همان اندازه متعهد به ارائه خدمات باشد تخصص، تمرکز مشتری را به همراه داشته باشد.

نگهبان مجتمع مسکونی

نگهبان ساختمان مسکونی کسی است که در درجه اول حفاظت و امنیت ساختمان مسکونی را برعهده دارد. به عبارت دیگر نگهبان مجتمع مسکونی را می‌توان خیلی ساده این طور تعریف کرد،” حرفه‌ای که از ساختمان مراقبت می‌کند ” ولی درواقع کسی است که متعهد می‌شود برای نیازهای امنیتی شما وقت بگذارد. این امنیت در مورد نگهبان مجتمع مسکونی پررنگتر هم می‌شود.

وظایف نگهبان ساختمان در حال ساخت

ساختمان در حال ساخت نیازمند نگهبانی است. ازآنجهت که ممکن است مصالح در معرض دزدیده شدن هستند و ممکن است افراد غیر مجاز به محیط ورود پیدا کنند. برای حفاظت امنیتی موثر، نگهبان ساختمان درحال ساخت در درجه اول باید بداند که دقیقاً چه کاری باید انجام  دهد ازاینرو نوشتن وظایف نگهبان ساختمان به صورت واضح و دقیق بسیار مهم است. در ادامه وظایف نگهبان ساختمان در حال ساخت به طور مختصر بیان شده است.

  • بازرسی و گشت زنی اماکن را به طور منظم
  • نظارت بر ورودی ملک
  • مجوز ورود افراد و وسایل نقلیه
  • گزارش هرگونه رفتار و اتفاق مشکوک
  • کنترل تمام خروجی‌ها
  • مانیتور دوربین های مداربسته
  • واکنش نشان دادن به هشدارها و عکس و العمل به موقع
  •  مراقبت از مصالح
  • کنترل تردد

نگهبانی ساختمان در تهران

متاسفانه آمار خلاف و دزدی در شهرهای بزرگی چون تهران بیشتر است.استخدام و تقاضای کار نگهبانی در تهران از سایر شهرها بیشتر است چراکه جمعیت این شهر بیشتر بوده و مردم  بیشتر در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند. از این رو نیاز به شغل نگهبانی بیشتر احساس می‌شود. مهم نیست که درخانه ای که زندگی می‌کنید، جاره‌ای است یا مالک هستید، ویلایی است  یا آپارتمانی . مهم این است که احساس امنیت داشته باشید. 

شما می‌توانید با همکاری شرکت پارسه برتر- شرکت نگهبانی تهران – بسیاری از چالش‌های شهرهای بزرگ را برای خود آسان کنید. انواع خدمات نگهبانی ساختمان از جمله نگهبانی اپارتمان، نگهبانی مجتمع مسکونی در تهران و سایر خدمات نگهبانی در تهران را از شرکت نگهبانی پارسه برتر بخواهید.