خدمات واکس و پولیش در پارسه برتر

خدمات واکس و پولیش

کفپوش‌های مدرن بسیار محبوب هستند. از میان انواع کفپوش ها پارکت و لیمنت دو نوع پرطرفداری هستند که چوب ساخته شده‌اند.

با توجه به قیمت مناسب و زیبایی بسیاری از مالکین این کفپوش‌ها را به کفپوش‌های متداول دیگر مثل سنگ یا سرامیک ترجیح می‌دهند.

مسئله این کفپوش ها در حفظ جلا

اهمیت واکس زدن کفپوش پارکت

واکس پارکت چیست؟

پارکت یکی از محبوب‌ترین و بادوام ترین انواع کفپوش‌هاست. پارکت چوبی از متریال چوب طبیعی تولید شده و در واقع چوب به صورت الوارهای با ابعاد یکسان برش خورده است. موقع تولید این محصول از یک لایه مومی یا روغن مانند برای جلای چوب استفاده شده‌است. به مرور زمان و در اثر نظافت و تمیزکاری، رنگ و روی پارکت‌ها کمی کهنه و قدیمی به نظر خواهد رسید.

به جای اینکه به فکر تعویض کفپوش‌های چوبی باشید، می‌توانید با واکس پارکت چوبی آن را جلا دهید. واکس پارکت یک روکش نسبتاً کلاسیک برای دادن ظاهری طبیعی و درخشان به چوب است. واکس پارکت از کفپوش‌های چوبی محافظت کرده و در عین حال ظاهری ابریشمی و ساتن به آن‌ها می‌بخشد

در بازار امروز انواع مواد مایع و خمیری شکل برای واکس زدن کفپوش پارکت به فروش می‌رسد. معمولا طرز استفاده از این مواد آماده نیز روی برچسب قوطی محصول نوشته شده است.

با استفاده از مواد پولیش می‌توانید زیبایی طبیعی چوب را به کفپوش بازگردانید. توجه داشته باشید که از واکس یا هر نوع پولیش نباید بر روی پارکت لمینت استفاده کنید. لمینت‌ها تنها با یک دستمال مرطوب و میکروفایبر به خوبی تمیز و درخشان می شوند.

اما واکس برای کفپوش‌ها یکی از موارد ضروری است که فواید زیادی را به همراه خواهد داشت. از جمله این موارد:

  • درخشندگی و جلای کفپوش پارکت
  • ترمیم آسیب‌های سطحی نظیر خط و خراشیدگی‌های جزئی
  • افزایش دوام و طول عمر چوب طبیعی
  • حفظ کیفیت کفپوش چوبی مثل روز اول
  • صرفه‌جویی در هزینه تعمیرات پارکت

 

خدمات واکس و پولیش

واکس پارکت

تمیز کردن روزانه کف پارکت با آب و مواد شیمیایی، به مرور زمان از زیبایی و درخشندگی آن کم می‌کند. می‌توان از واکس به عنوان یک ماده موثر جهت جلای کفپوش مورد استفاده کرد.

اگر کفپوش پارکت شما کدر شده و زیبایی خود را از دست داده است، مطمئناً واکس کفپوش به همراه پولیش می‌تواند جان تازه‌ای به گفپوش شما بدهد. بنابراین توصیه می‌شود کف پارکت خود را به صورت دوره‌ای جلا دهید تا زیبا و جدید بماند. واکس پارکت علاوه بر ایجاد لایه‌ای درخشنده، از پوشش محافظت کرده و سبب و طول عمر کفپوش می‌شود.

روش استفاده از واکس پارکت

موثرترین روش استفاده از واکس پارکت به شرح زیر است.

  • ابتدا پولیش کار حرفه‌ای چوب مقدار کمی از این واکس به صورت یک لایه نازک و به طور یکنواخت روی پارکت یا کفپوش قرار می‌دهد.
  • سپس باید ۲ تا ۳ ساعت صبر کرده تا واکس به طور کامل خشک شود.
  • بعد از خشک شدن واکس نوبت به پولیش پارکت می‌رسد.
  • پولیش پارکت آخرین مرحله کار است و باید با دقت و حوصله انجام شود.
  • پولیش کار حرفه‌ای چوب با استفاده از یک دستمال خشک و تمیز، روی کفپوش‌ها را پولیش می‌کند.
  • با این کار برق و درخشندگی زیبایی روی کفپوش چوبی ایجاد می‌شود و ظاهر کفپوش‌ها نو و تازه می‌شود.
  • حداقل سالی یکبار، کفپوش‌ها به خصوص کفپوش‌های چوبی و پارکت نیاز به واکس و پولیش دارند. با جارو کردن و تی نخی می‌توانید کفپوش‌ها را مدت زمان بیشتری، سالم نگهدارید.

 

 

خدمات واکس و پولیش

پولیش پارکت

پولیش پارکت پس از واکس پارکت انجام می‌شود. پولیش پارکت چوبی باید به آرامی و با دستمال نرم انجام شود. پروسه‌ ساده دارد

  • زمانی که واکس کاملا خشک شد، یک پارچه نرم و تمیز بردارید و کل سطح را پولیش کنید.
  • برای راحتی کار می‌توانید این پارچه را دور پایه‌ی تی بپیچید و  با آن پولیش کنید.
  • با این کار کفپوش برق می‌افتد و کمک می‌کند پارکت زیبایی حقیقی خود را نشان دهد.
  • با پولیش پارکت چوبی می‌توان تمام خراش‌ها و آسیب‌های جزئی کف را از بین برد
  •  در برخی از کفپوش‌ها با طول عمر بالای 5-6 سال، قبل از مرحله واکس کفپوش نیاز به سمباده زدن و صافکاری دارند. سنباده‌کاری کف پارکت به معنای برداشتن لایه نازک از کف با مواد ساینده مانند کاغذ سنباده است. سنباده و صیقل‌کاری در صورتی انجام می‌شود که کف شما به طور کامل درخشش خود را از دست داده باشد.

 نگهداری از کفپوش پارکت

توجه کنید که گرد و غبارهای ریز، مثل سنباده روی پارکت را خراش می‌دهند. پس برای حفظ زیبایی کفپوش به‌طور مرتب، آن را جارو برقی بکشید

تا جایی که امکان دارد با کفش‌های پاشنه بلند و بوت روی آن راه نروید

سعی کنید جلوی در، پادری قرار دهید تا گل و کثیفی کفش‌ها را بگیرد و همین طور در آشپزخانه فرش پهن کنید تا در صورت ریختن مایعات، روی کفپوش نریزد.

خدمات واکس و پولیش

پولیش لمینت حرفه ای

پارکت های مدرن که به نام لمینت شناخته می‌شوند، این نوع کفپوش‌ها نیازی به واکس زدن ندارد، زیرا از پلی اورتان پیش ساخته، ساخته شده است ولی به پولیش لمینت نیاز دارند.

یکی از موارد مهم برای حفاظت و زیبا نگهداشتن لمینت پولیش لمینت است.

پولیش نه تنها باعث حفظ زیبایی ظاهری لمینت می‌شود، بلکه از خراب شدن پوشش کف نیز جلوگیری می‌کند.

برای این موضوع باید با توجه به محل مورد استفاده در زمان‌های مشخصی اقدام به پولیش آن کرد. اما احتمالا شما هم در منزل و یا محل کار خود ابزار لازم برای اینکار را ندارید. حتی مسائلی مانند زمان و دانش آن هم باید در نظر داشت.

اگر رسیدگی و نگهداری لمینت به موقع و درست انجام دهید. نیازی به تعمیرات گسترده و یا تعویض کامل کفپوش نخواهید داشت.با پولیش لمینت حرفه‌ای در دوره‌های منظم، می‌توانید همواره ظاهری زیبا به محیط بدهید.به جهت دیگر هم هزینه‌های مورد نیاز جهت تعمیرات لمینت را به شدت کاهش خواهید داد.

 

هزینه واکس و پولیش

هزینه واکس و پولیش به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. زیرا جلای کفپوش انواع مختلفی دارد. قطعا قیمت واکس پارکت با قیمت واکس پارکت لمینت یکسان نیست. علاوه برآن متراژ کفپوش، میزان تخریب یا کهنگی کفپوش می‌تواند روی هزینه واکس و پولیش تاثیر بگذارد. بهترین روش برای برآورد هزینه واکس و پولیش بازدید محل است. 

شرکت پارسه برتر با پرسنل مجرب و دوره دیده آقا جهت خدمات واکس و پولیش انواع کفپوش‌ها مانند:

واکس سرامیک طرح پارکت، پارکت، لمینیت، سنگ مرمر، گرانیت،واکس سرامیک کف و … با مواد نانو و شامپوهای مورد نیاز خارجی و ایرانی با جدیدترین دستگاه‌ها و تجهیزات، لکه‌گیری و ترمیم مواد خاص کفپوش آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.