خدمات پذیرایی مهمانداری :

یکی از عادات ما ایرانی ها برگزاری مهمانی و رفتن و مهمانی بوده و می باشد.  به طوری که در مهمـان نوازی زبانزد مردم دنیا  می باشند. معمولا ایرانیان در مهمانی هایشان  همه تلاش خود را می کنند تا امکانات لازم، و خوراک دلپذیر برای مهمانان آماده نمایند. همان گونه که می دانید مهمـان را در ایران، حبیب خدا می دانند و به این علـت رضایت خاطر وی را خیلی ارزشمند می دانند. در یک مهمانی میزبان برتریـن اسباب و خوراک ممکن برتریـن مکان منـزل و برتریـن شرایط را برخـی وقت ها حتی بیشتر از توان خودشان برای رضایت خاطر مهمـان فراهم خواهـد آورد. در اصل اجرای مجلس مهمانی به شیوه مناسب و در شان خانواده نوعی ابراز محبت و دوستی در میـان مردم ایران به حساب می آید. درحال حاضر  معمولا در مراسم ویـژه مهمانی اغلب به دعوت میزبان انجام می شود. چنان چه در همـه مهمانی ها رعایت اخلاق در کنار آداب و رسوم ارزش بسزایی دارد ولی در مهمانی های رسمی مثل مراسم نامزدی، جشن عروسی، مجالس ختم و یادبود و… رعایت آداب و رسوم حاوی ارزش زیادتری است و برخـی وقت ها رعایت نکردن بعضـی از آن ها احتمال دارد موجـب ایجاد شبهه و ناراحتی در مهمان یا میزبان می گردد. برای مثال هنگام اجرای مجلس نامزدی و یا اجرای عروسی اغلب انتظار می رود که مهمان ها سعی کنند شیک ترین و بهترین لباس را بپوشند و ضمناً برای حضور در مراسم به موقع آماده شوند و در مجلس حضور یابند.

چرا حضور یک مهماندار در مجالس ضروری است؟

اکثر اوقات برای برگذاری جشن ها و مراسم به همه چیز فکر می شود جز داشتن یک برنامه برای پذیرایی. در واقع اگر شما بهترین نوشیدنی ها بهترین خوراکی ها و غذاها را تهیه کنید؛ ولی برنامه و زمان مناسبی برای صرف ان نداشته باشید؛ پذیرایی شما به چشم نخواهد آمد. همچنین مراسم و مهمانی ها همیشه با شلوغی و سروصدا زیادی همراه است؛ به همین دلیل پذیرایی باید به نحوی انجام شود تا به تک تک مهمانان رسیدگی شود. اعزام مهماندار برای پذیرایی و نیروی خدماتی خانم از معتبرترین شرکت های پذیرایی  از خدماتی است که  “خدمت از ما” برای رفاه شهروندان تهرانی در نظر گرفته است.

انواع وضایف مهماندار :

  • مهماندار مجالس باید به مهمان های سالخورده و افراد نیازمندکمک کند.
  • مهماندار مجالس نباید تردد بیش از حد در مراسم داشته باشد و در صورت لزوم به پذیرایی از مهمان ها بپردازد.
  • اجتماع مهماندارها در یک محل مخل آسایش مهمان ها خواهد شد. مهماندارها به هیچ عنوان نباید در مراسم در یک محل اجتماع کنند بلکه بهتر است در کل سالن حضور داشته باشند.
  • صحبت‌های متفرقه ی مهمانداران باعث ایجاد اختلال در مراسم می شود، هرگز مهمانداران نباید به صورت دسته جمعی به صحبت های متفرقه بپردازند.
  • مهماندار مجالس باید به این نکته توجه داشته باشد که در همایش ها، مراسم یا مهمانی ها، وظیفه پذیرایی از مهمانان را بر عهده دارد و باید دستورات مهمان ها را با احترام هر چه تمام تر انجام دهد. در چنین مراسمی همیشه حق با مهمان هاست و مهماندار نباید با مدعوین وارد بحث شوند.
  • مهماندار مجالس در هنگامی که با درخواست مهمان ها روبرو می شود باید با کوتاه ترین کلمات و لحن مودبانه پاسخ دهد. به کاربردن کلمات منفی همچون خیر، نداریم، نمی توانم، از سوی مهماندار اصلا وجهه خوبی ندارد.
  • به هیچ عنوان مهماندار مجالس نباید در مورد بحث های مهمان ها اظهار نظر نماید.
  • وظیفه مهماندار مجالس ارائه خدمات به موقع و با کیفیت به مهمان هاست. هیچ کوتاهی و قصوری در این زمینه پذیرفته نیست. کمبود دستمزد، عجله، ساعات نامناسب و مواردی از این دست دلیل بسیار نادرستی برای عدم ارائه خدمات است.
  • مهماندار مجالس باید بتواند رضایت مهمان ها را جلب کند و این شامل همه مدعوین می‌باشد. چراکه افراد روحیات متفاوتی دارند و به گونه ای مختلف عمل می کنند. یک مهماندار تعلیم دیده باید بتواند در مواجهه با مهمانان ناراضی نیز آرامش خود را حفظ کند و بتواند میهمانان ناسازگار را نیز راضی کند.
  • مهماندار مجالس در هنگام مواجهه با اعتراض مهمان به هر دلیلی باید با خوشرویی رفتار کرده و از مهمان عذرخواهی کند. بهتر است مهماندار مورد شکایت را در دفترچه‌ای که به همراه دارد یادداشت کند این کار از تکرار مورد جلوگیری خواهد کرد. هرگز در هنگام اعتراض مهمان، سازمان و مدیران شرکت خدماتی را مقصر جلوه ندهید.
  • در هنگام پایان مراسم نیز باید یک مهماندار خانم و آقا در درب های خروجی حضور داشته باشد و با ادبیات مناسب از مهمان‌ها خداحافظی کند. خارج شدن مهمان ها باید همراه با احترام و مشایعت باشد.
  • یک مهمانی باشکوه با خدمات شرکت پارسه برتر

    برای اجرای یک مراسم باشکوه و بدون دغدغه،  وجود یک مهماندار مجلس الزامی است.  زیرا اگر شما خودتان بخواهید پذیرایی مجلس را بر عهده بگیرید به طور یقین از همراهی با مهمانان باز خواهید ماند و امکان دارد مجلس بدون برنامه ریزی پیش رود و خدایی نکرده مشکلی پیش آید. شرکت خدماتی “خدمت از ما” با در اختیار داشتن بهترین نیروی خدماتی مجالس  و ارائه باکیفیت ترین خدمات مهمانداری می‌تواند یک شب به یادماندنی را برای شما رقم زند.

    پس اگر به دنبال مهماندار مجالس عروسی، نیروی خدماتی برای مجالس جشن،  مهماندار مجالس ترحیم  و مهمانداری برای  پذیرایی در منزل هستید؛ روی ما حساب کنید.

اهمیت پذیرایی مراسم

اهمیت این کار آنقدر بالاست که رشته های دانشگاهی و دروس مختص این امر در دانشگهاها تدریس میشود پس لزوما افرادی که امر پذیرایی را انجام می دهند معمولی و کم سواد در این موضوع نیستند.

یکی از مهم ترین کارها در پذیرایی مراسم چیدمان ظروف غذا و میوه میباشد در پذیرایی مراسم باید به نکات بسیار زیادی

دقت نمود . میوه های مورد استفاده در پذیرایی مراسم بسیار مورد اهمیت است نه از این منظور که قیمت و ظاهر آن در شأن میهمانان

باشد و از این دیدگاه که میوه های خاص باید برای میهمانان خاص در نظر گرقته شود ، مثلأ در میهمانی هایی که افراد

رسمی هستند و یا از سیاستمداران یا افراد مهم جامعه در آن حضور دارند نباید میوه هایی که هنگام ایجاد سر و صدا

شود استفاده نمود .

انواع خدمات پذیرایی مهمانداری :

اعزام مهماندار برای مجالس جشن ها و دور همی ها، اعزام مهماندار برای مراسم ختم و مجالس ترحیم، اعزام مهماندار جهت جلسات اداری و  سمینار ها، اعزام مهماندار برای نمایشگاه های بین المللی و سفارت ها، اجلاس بین المللی، اعزام مهماندار جهت پذیرایی با شکوه در مراسم عروسی، مراسم نامزدی و حنابندون، برای درخواست خدمات پذیرایی مهمانداری و اعزام مهماندار برای مجالس خود کافی است از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید.