کفسابی ساختمان چیست و چرا باید کفسابی انجام دهیم ؟

خدمات کفسابی و نماشویی به طور کلی به صیقل دادن سنگ گفته می شود که توسط دستگاه های مخصوص این کار انجام می شود. و در هر مرحله از کار حدود ۱ تا ۵ میلیمتر از سنگ لایه برداری می شود.

این عمل تا زمانی انجام می شود که ظاهر سنگ ها عاری از هرگونه پستی بلندی باشد و سطحی یک دست و صیقلی داشته باشد که بتوان انعکاس نور را در آن دید به همین خاطر تصاویر نمونه کارها اکثرا نشان دهنده انعکاس نور در سنگ های کفسابی شده می باشد.

ولی چرا باید کف ساختمان خود را ساب بزنیم ؟

چرا باید ساختمان را کفسابی کنیم؟

کفسابی سنگ های ساختمانی یکی از روش های عالی برای تمیز کردن کف ساختمان می باشد.سنگ ها یکی از گرانقیمت ترین کفپوش های ساختمان های تجاری ، اداری و مسکونی می باشد که با هزینه زیادی در کف ساختمان فرش می شود.

اگر این کفپوش گرانقیمت را به درستی نگهداری نکنیم به مرور زمان با جذب آلودگی ها و رسوبات در سنگ باعث به وجود آمدن پستی بلندی های ناهمواری در سنگ می شود که ظاهر زیبا و شفاف سنگ را زشت و نازیبا می کند.

همچنین بعضی از دوستان برای نظافت سنگ ها به اشتباه از مواد پاک کننده شیمیایی استفاده می کنند که این امر خود باعث رسوب مواد شیمیایی در سنگ و ایجاد ظاهر بد و کدر می شود. که با انجام کف سابی سنگ ، ظاهر آن مثل روز اول خواهد شد.

چه مواقعی نیاز به كف‌سابی و  سنگ‌سابی داریم ؟

كف‌سابي و سنگ‌سابي كه از آن لایه روبی سنگ هم یاد مي‌شود زماني باید انجام شود كه سنگ‌ها، بعد از نصب شدن هم‌طراز نباشند و یا چندین سال از زمان نصب سنگ بگذرد و در طول زمان جرم و رسوبات مختلفی روی سنگ‌های کف ایجاد شود در اين صورت نیاز به كف‌سابي، سنگ‌سابي است تا اين موارد از بین برود.

درنتیجه برای هم‌طراز کردن سنگ‌ها، ترمیم حفره‌ها، از بین رفتن جای مواد اسیدی و لکه‌ها به خدمات سنگ‌سابی و كف‌سابي نیاز است.

فواید کفسابی ساختمان

در حقیقت این عمل فواید بسیار زیادی دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

با كف‌سابي پستی‌ و بلندی سنگ‌ ها از بين مي رود البته اگر خط و خشی هم‌روی سنگ افتاده باشد

برطرف خواهد شد یا اگر موادی مثل چسب و سیمان و ملات ساختمانی روی سنگ ریخته باشد با كف‌سابي، سنگ‌سابي به‌آسانی از بين مي‌رود در ضمن برای براقی سنگ هم از كف‌سابي و سنگ‌سابي استفاده می‌شود.

خدمات کفسابی و نماشویی

انواع خدمات كف‌سابی؟

كف سابي انواع مختلفی دارد که برای نمونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کف سابیبا فرچه سیمی: در این روش از فرچه، براي ساییده شدن كف استفاده می‌شود.
  • کف سابیکامل: كه شامل چند روش است، در ابتدا لایه‌برداری و یکپارچه کردن کف انجام می‌گيرد و در آخر هم ساب براق‌کننده با کف‌سابی انجام می‌شود.
  • کف سابیبا رزین: در این روش سوراخ‌هایی در برخی سنگ‌ها وجود دارد كه با ماده رزین پر خواهد شد و پس از خشک شدن ساب‌زنی مي‌شود.
  • کف سابیبا پولیش: پولیش یک نوع ماده جامد یا مایع است که بعد از انجام دادن کف‌سابی اجرا می‌شود.
  • کف سابیبا نانو: یکی از انواع کف‌سابی استفاده از نوع نانو آن است كه باعث جلوگیری از جذب آب، روغن، گریس و اسید می‌شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *