همه ما در روز برای کارهای مختلف مجبور هستیم به بیرون از خانه مراجعه کنیم،(در مواقع خرید کردن، کارهای بانکی و … ) در شرایطی مانند الان که ویروس کرونا به شدت شیوع پیدا کرده است باید بعد از برگشت به خانه در مرحله اول وسایل را ضدعفونی کنیم.  روند ضدعفونی منزل و ساختمان به معنای ضدعفونی کلیه مکان های ساختمان که احتمال تماس مستقیم وجود داشته باشد است. در آپارتمان ها، پارکینگ، راهروها و پشت بام به طور مکرر هر روزه افراد در تمامی محیط ها، با لوازم مختلفی در ارتباط اند که هر یک از افراد خانواده احتمال حامل بودن آلودگی را دارند. محیط هایی که دارای بالاترین میزان آلودگی هستند، باید برای ضدعفونی ویروس کرونا در اولویت قرار گیرند.

همچنین یکی از مهم‌ترین مکان‌های ضد عفونی كردن محيط خانه، آشپزخانه است. چون تمام غذاها در آنجا پخته می‌شود و ضدعفونی کردن لوازم آشپزخانه و محیط آن بسیار مهم است. همچنین ضدعفونی کردن سطوح آشپزخانه نیز یکی از وظایف مهم است چراکه مرکز انتفال تمام ویروس ها و میکروب هاست. زیرا تمام وسایلی که از بیرون وارد خانه می‌شوند اولین جایی که وارد می‌شوند آشپزخانه است؛ و تمام سطح آشپزخانه و حتی کابینت‌ها را باید ضدعفونی کرد.

نکات مهم در زمان ضدعفونی خانه

  1. از محلول آنولیت می‌توان جهت ضدعفونی دیوارها، کابینت، کف، آسانسور، پارکینگ و هر جای دیگری استفاده کرد و بهتر است میزان استفاده از این محلول را به متخصص واگذار نمایید.
  2. بهتر است قبل از شروع به ضدعفونی، محیط را تمیز کنید تا ماده ضدعفونی کننده به ‌خوبی روی سطوح بنشیند و ویروس‌ها را نابود کند.
  3. بهتر است در زمان انجام ضدعفونی و حداقل تا یک ساعت بعد آن مانع از حضور افراد و مخصوصاً کودکان، سالمندان و افرادی که حساسیت‌های حاد تنفسی دارند در محیط شود.
  4.  در زمان انجام ضدعفونی و حداقل تا یک ساعت بعد آن از حضور حیوانات خانگی در محیط جلوگیری شود.

قسمت هایی از منزل که توسط پارسه برتر پاکسازی می شود:

در زمان انجام خدمات ضدعفونی منزل با توجه به تجربه متخصصین ضدعفونی پارسه برتر مکان هایی از منزل که ضدعفونی می شوند به شرح ذیل می باشند.

  1. ضد عفونی کردن دستگیره‌های در، پنجره، شیر آب، دستگیره یخچال، کمد و کلیدهای برق نرده پله ها، فریزر و … که در تماس با افراد است و امکان آلوده شدن آنها به ویروس کرونا بالا است.
  2. انواع سطوح خانه و آشپزخانه، ریموت کنترل های لوازم الکترونیکی منزل، میزها، مبل، تلفن، تلویزیون، که در ارتباط زیاد با دست هستند باید تمیز و ضد عفونی شوند.
  3. حمام و سرویس بهداشتی محل مناسبی برای تجمع باکتری ها هستند و باید ضدعفونی شوند، نیروهای نظافتی که به منزل شما می آیند باید اول ضدعفونی کردن حمام و سرویس بهداشتی و ضد عفونی کردن دیوار و کاشی‌ها، سقف، کف، سینک دستشویی، پرده حمام، فن تهویه و سردوش در لیست کار خود قرار دهند.
  4. ملحفه‌ ها، روتختی، روبالشی‌ها، حوله‌های دستشویی و حمام باید توسط شرکت ضدعفونی کرونا پاک گردد.
  5. ضدعفونی کردن اسکاچ و اسفنج های ظرفشویی زیرا اسفنج ها در صورت آلوده بودن، میکروب ها را به همه افراد خانه منتقل می کنند.
  6. اسباب‌ بازی‌های بچه‌ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *