نظافت آرایشگاه زنانه

نظافت آرایشگاه زنانه برای افرادی که به آرایشگاه مراجعه می‌کنند اولویت بوده است.خانم ها نسبت به تمیزی آرایشگاه حساس ترند، بنابراین توجه شما به جزئیات هنگام تمیزی آرایشگاه با جلب اعتماد مشتری و ارتقای کسب و کارتان همراه خواهد بود.

نظافت صحیح در آرایشگاه چگونه انجام می‌شود؟

نه تنها باید از صابون یا مواد شوینده برای تمیز کردن وسایل آرایشگاه استفاده کنید، بلکه باید وسایل خود را ضدعفونی کنید. تمیز کردن و ضد عفونی کردن دو مرحله کاملا مجزا هستند. هر بار که تجهیزات خود را استفاده می‌کنید باید از شر ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها خلاص شوید، این کار با ضدعفونی کامل انجام می‌شود.
آرایشگران باید قیچی، شانه و سایر ابزار و وسایل آرایش خود را ضدعفونی کنند. هنگام کوتاه کردن و حالت دادن مو، خطر گسترش باکتری ها، قارچ ها یا انگل های وجود دارد
برس‌ها و اسفنج‌های آرایشی می‌توانند ناقل عفونت و بیماری باشند. اقدامات بهداشتی و ضدعفونی مناسب از گسترش بیماری و عفونت به مراجعین جلوگیری می کند.

نظافت آرایشگاه زنانه

اهمیت نظافت آرایشگاه زنانه

چرا تمیز کردن آرایشگاه شما مهم است و چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید مشتریان شما در هنگام ورود به آرایشگاه راضی هستند؟

جلوگیری از انتشار باکتری‌ها

آرایشگاه با مو و پوست بدن افراد مختلف در ارتباط است. بنابراین تجهیزات شما می‌تواند محل رشد انواع باکتری‌ها و قارچ‌ها باشد. در این مکان‌ها زمان‌ها و فرصت‌های زیادی برای انتشار میکروب‌ها وجود دارد. با تمیز کردن می‌توانید احتمال انتشار باکتری‌ها را کمتر کنید. توجه کنید که خودتان نیز که در دائما در معرض تماس با پوست و موی افراد مختلف هستید و مهم است تجهیزات خود را تمیز و ضدعفونی کنید تا دچار بیماری‌های پوستی نشوید.
نظافت آرایشگاه زنانه باید عمیقا صورت بگیرد تا از گسترش شپش سر، انواع عفونت‌ها، کنه، خارش و مشکلات پوستی  جلوگیری کند.

نظافت آرایشگاه زنانه

نشانه اهمیت دادن به مشتری است

تمیزی در سالن‌های زیبایی با بیزنس‌های دیگر کاملا متفاوت است. این تمیزی نشان دهنده اهمیت دادن به سلامت مشتریان است. مشتریان همیشه قدردان کسانی هستند که در خدمات دهی به سلامت آنها اهمیت می‌دهند.

جلب اعتماد

خودتان را جای مشتری بگذارید، ترجیح می‌دهید از جایی خدمات دریافت کنید که تمیز است یا آرایشگاهی که نظافت در آن رعایت نمی‌شود. در کسب و کارهایی که با سلامت انسان‌ها رابطه مستقیم دارد، همه به آرایشگاهی اعتماد می‌کنند که رعایت نظافت برایش در اولویت است.

نظافت آرایشگاه زنانه

چک لیست نظافت آرایشگاه زنانه

آرایشگاه‌ها اغلب مملو از مشتریان و متخصصان زیبایی است. معمولا زمان کمی برای انجام نظافت یک سالن زیبایی وجود دارد. می‌توانید از این چک لیست به عنوان منبعی برای نظافت آرایشگاه زنانه استفاده کنید تا در شلوغی کار هم دچار سردرگمی نشوید.

  • موها را از شانه‌ها پاک کنید.
  • کف‌ کل سالن را تمیز کنید و برق بیاندازید. کف سالن اگر براق و بدون لک باشد.
  • تمام صندلی‌های سالن را ضدعفونی کنید.نظافت صندلی آرایشگاه شامل تمیز کردن و ضدعفونی می‌شود.
  • تمام آینه‌های و ویترین ها را تمیز کنید.
  • قسمت پذیرش را پاک کنید. پس از اتمام نظافت، قسمت انتظار مشتری را سازماندهی و مرتب کنید. مجلات قدیمی را دور بیندازید، سطوح را مرتب پاک کنید.
  • ابزارهای خود را از جمله وسایل آرایش مو، کشوها و صندلی ها و پشتی سر خود را عمیقا تمیز و ضدعفونی کنید. نظافت عمیق شامل نظافت سینک‌ها و تجهیزات شما نیز می شود.
  • شستن پارچه ها زود به زود باید صورت بگیرد. صرف نظر از تمیز یا کثیف بودن آنها، حوله یا دستمال ها را بشویید و تا زمان استفاده در کابینت‌های سرپوشیده نگهداری کنید.
  • تمام سطل‌های زباله خالی و تمیز کنید. این کار باید روزانه انجام شود.
  • محصولات یک بار مصرف مانند دستمال کاغذی، تیغ، دستمال توالت، و هر محصول کاغذی که آرایشگران از آن در طول روز استفاده می‌کنند، جایگزین شوند.
  • حمام را تمیز کنید، از جمله تمیز کردن کف‌ها، تمیز کردن آینه‌ها، ضدعفونی کردن سطوح و جایگزینی محصولات در حمام جز چک لیست نظافت آرایشگاه زنانه است.
  • تمام وسایل شست و شو کنار سینک از جمله شامپوها، نرم کننده‌ها و اقلامی که آرایشگران شما روزانه از آن استفاده می‌کنند، باید پر باشد.

نتیجه گیری

اولین اصل در جلب و حفظ مشتری نظافت آرایشگاه است. نظافت در آرایشگاه ها برای مراجعه کنندگان یک اصل و اولویت است. چرا برای شما نباشد؟

همکاری با شرکت‌های خدمات دهنده نظافت می‌تواند شما را در نظافت و مرتب کردن محیط کار کمک کند. اگر محیط کاری پرمشغله‌ای دارید حتی می‌توانید زمان بندی نظافت را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید. شرکت پارسه برتر میتواند در نظافت عمیق به شما کمک میکند و همواره سعی در جلب رضایت مشتری دارد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *