نظافت باشگاه

اگر یک باشگاه ورزشی یا مرکز تناسب اندام را اداره می‌کنید، نظافت باشگاه ورزشی باید برای شما اولویت اصلی باشد. در یک باشگاه ورزشی روی تجهیزات عرق می‌ریزد، در اتاق تعویض لباس باکتری‌های وجود دارد و کیفیت هوای موجود در مرکز باید بهداشتی باشد بنابراین شما به یک شرکت نظافتی نیاز دارید که پاسخگوی این چالش‌ها باشد.

اهمیت نظافت باشگاه ورزشی

پیشگیری از بیماری و کاهش باکتری

چیزی در مورد سالن بدنسازی وجود دارد این است که درخشش سطح را هرگز نباید با سلامت و ایمنی محل اشتباه گرفت. ویروس‌ها و سایر میکروارگانیسم‌های خطرناک که به شدت قابل انتقال هستند و روی سطوح براق و به ظاهر تمیز حضور دارند. میکروب‌ها به خصوص در محیط‌های مرطوب و عرق جمع می‌شوند. برای جلوگیری از انتشار میکروب‌ها و سرایت بیماری‌های پوستی باشگاه‌های ورزشی به نظافت عمیق نیاز دارند.
امکانات باشگاه ورزشی بیش از هر جایی مستعد رطوبت خواهند بود. حتی پس از اتمام کار عرق از تجهیزات پاک شود باز هم میکروب‌های زیادی را در فضای باقی می گذارند.

نظافت باشگاه ورزشی

جذب و حفظ مشتری

اگر به نظافت باشگاه ورزشی تان اهمیت دهید مشتریان تان به شما وفادار می‌مانند زیرا تنها خدمات عالی به مشتریان، مربیان عالی و تجهیزات پیشرفته باعث پیشرفت شما نمی‌شوند. نظافت باشگاه ورزشی برای ورزشکاران اهمیت دارد.
تمیزی باشگاه قوی‌ترین ابزار برای به حداکثر رساندن رضایت اعضا، حفظ اعضا است به این ترتیب تاثیر مستقیم روی درآمد مرکز تناسب اندام می‌گذارد. یک باشگاه ورزشی تمیز جذاب است و عاملی برای حضور اعضا بیشتر نیز است.

حفظ نظافت باشگاه ورزشی برای رضایت اعضا و رعایت دستورالعمل‌های تعیین شده توسط مراکز کنترل بیماری یک ضرورت است. ورزشکاران انتظار دارند که سالن‌های ورزشی که درآن ورزش می‌کنند، عاری از میکروب باشد. یک باشگاه تمیز و سالم  عامل اصلی حفظ اعضا باشد.

حفاظت از تجهیزات

تجهیزات تناسب اندام گران هستند و نگهداری از آن بهتر از تعمیر یا تعویض آن است. تمیزی تجهیزات بدنسازی به دوام آنها کمک می‌کند.

نظافت باشگاه

نظافت باشگاه ورزشی شامل چه مواردی است؟

  1. تمیز کردن
  2. بهداشتی کردن
  3. ضدعفونی کردن

تمیز کردن

تمیز کردن سطوح، آلودگی، باکتری‌ها و ناخالصی‌ها را از بین می‌برد. علاوه بر این، تمیز کردن شامل پاک کردن فیزیکی میکروب‌ها از سطوح با استفاده از مواد شوینده است. این تکنیک لزوماً باکتری‌ها را از بین نمی‌برد، اما با از بین بردن آنها، کمیت و خطر انتشار عفونت را کاهش می‌دهد.

بهداشتی کردن

بهداشتی کردن سطوح یا اشیاء میکروارگانیسم‌ها را از بین می‌برد. این روش لزوماً سطوح کثیف را تمیز نمی‌کند یا میکروب‌ها را از بین نمی‌برد، اما می‌تواند با از بین بردن میکروارگانیسم‌های روی سطح، خطر عفونت را کاهش دهد.

ضدعفونی کردن

ضدعفونی کردن، تعداد میکروب‌ها را بر روی سطوح یا اشیاء تا حد قابل قبولی کاهش می‌دهد، همانطور که دستورالعمل های بهداشت عمومی بیان می‌کنند. برای کاهش خطر عفونت، ضد عفونی کردن سطوح و تجهیزات لازم است.

 

 سالن های ورزشی را باید هر چند وقت یک بار تمیز کرد؟

سالن‌های ورزشی باید همیشه تمیز باشند به عنوان مثال، دستگاه های ورزشی باید پس از هر بار استفاده از عرق و کثیفی پاک شوند. دستشویی و  توالت باید تا حد امکان تمیز شوند. نظافت منظم روزانه یک امر ضروری است، باید برای تمیز کردن عمیق و خدمات نگهداری دوره‌ای برنامه ریزی کرد.

چرا باید از یک شرکت خدمات دهنده نظافت باشگاه ورزشی سرویس بگیریم؟

مقرون به صرفه است

استخدام یک شرکت نظافت تجاری برای نظافت مرکز تناسب اندام مقرون به صرفه‌تر از استخدام نظافتچی انفرادی است. هزینه‌ای که بابت نظافتچی انفرادی پرداخت می‌کنید نسبت به هزینه‌ای که برای نظافتچی سرویس دهنده خدمات نظافتی پرداخت می‌کنید، قابل مقایسه نیست.

سریع و قابل اعتماد است

با استفاده از شرکت‌های خدمات دهنده نظافت، صاحبان سالن‌های بدنسازی می‌توانند هر زمان که نیاز به نظافت داشته باشند، خدمات سریع و قابل اعتمادی دریافت کنند.

نظافت جامع

شرکت‌های نظافتی مثل پارسه برتر کار را برای شما آسان می‌کند و نیازی به استخدام چندین نفر برای کار نظافتی ندارید. شما می‌توانید نظافت کامل را داشته باشید مثلا اگر به نظافت و خشکشویی مبل یا فرش، خشکشویی تشک ورزشی یا تایوانی نیاز داشته باشید. بسیاری از شرکت‌های نظافتی این خدمات را نیز برای شما انجام می‌دهند. حتی اگر کف باشگاه ورزشی نیاز به کفسابی داشته باشد. خدمات کفسابی و کفشویی نیز در این شرکت و بسیار از شرکت های خدمات دهنده نظافت برقرار است.

نتیجه‌گیری

نظافت باشگاه ورزشی به اندازه ای که برای ورزشکاران مفید است برای کسب و کار شما نیز حس اعتماد و وفاداری به ازمغان میآورد. اگر تمیزکاری مرکز ورزشی خود را برون سپاری کنید، علاوه بر بهره گیری از نیروی متخصص در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و هزینه‌های اضافی را صرف مجهز کردن سالن ورزشی یا تعمیر و تمیزی مکان‌های دیگری مثل شستن تشک‌ها یا کفسابی سالن ورزشی کنید که سالن‌های دیگر به فکر آن نیستند. همه این موارد برای شما مزیت رقابتی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *