کف سابی پله و پاگرد

پله و پاگرد یکی از مکان های پرتردد و همیشه در معرض دید عموم و ساکنین ساختمان قرار دارد. باید توجه به این موضوع باید هفتگی نظافت پله ها و پاگرد ها صورت بگیرد که در ساختمان ها این اتفاق می افتد و اگر فردی که کار نظافت ساختمان را انجام می دهد فردی بی تجربه باشد و در شستشوی پله ها و راه پله برای از بین بردن کثیفی ها اقدام به شستشو با مواد اسیدی و جوهر نمک کند سبب ایجاد لکه های بیشتری بر روی پله ها و راه پله ها ایجاد شود. روش های بهتر متعددی برای از بین بردن این کثیفی ها و جرم ها وجود دارد و عمده ترین و مهمترین روش، اجرای عملیات کف سابی پله و پاگردها می باشد. در این روش تکنسین پارسه برتر با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مدرن کف سابی اقدام به انجام ساب پله و پاگرد می نمایند.

مراحل کفسابی پله و پاگرد

در ابتدا باید روی پله یک کفسابی انجام شود تا لایه نازک از سنگ برداشته شود و جرم و کثیفی از روی سنگ زدوده شود. کفسابی پله و سنگ پاگردها با دستگاه مخصوص، ساب زنی می شود که باعث از بین رفتن ناخنک سنگ و یا پستی و بلندی ها می شود. سپس ساب های صیغلی زده خواهد شد تا بر روی سنگ ها آثاری مانند جوهر نمک و یا زبری ایجاد شده طی عملیات قبلی از بین رود.

برای اینکار نمی توان از دستگاه های بزرگ کفسابی در پله ها و راه پله ها استفاده کرد زیرا جابجایی دشوار خواهد بود و فضای زیادی بر روی سنگ های پله ها و راه پله ها وجود ندارد تا دستگاه تعادل داشته باشد. اما زمانی که از دستگاه های ساب زن دستی استفاده شود، فرد کفساب کنترل کامل تری بر روی دستگاه دارد. همچنین باعث می شود که سنگ های پله ها و راه پله ها با سنگ ساب دستی به صورت کامل کفسابی شوند  که همین امر موجب می شود که سنگ های شما به صورت کامل تمیز شوند.

افرادی که خدمات کفسابی پله و راه پله را انجام می دهند یکی از با تجربه ترین افراد در امر کفسابی هستند. چرا که خدمات سابزنی به صورت دستی بسیار مهارت می خواهد تا سطح را به صورت یکسان و یکنواخت تحویل متقاضی دهد و با توجه به اینکه راه پله ها و پله ها برای انجام خدمات کفسابی یکی از موقعیت‌های سخت ساختمان برای انجام خدمات کف سابی محسوب می شوند، شرکت خدماتی پارسه برتر دارای افراد با تجربه برای انجام خدمات کفسابی پله راه پله می باشد تا خدمات را به صورت کاملآ اصولی و حرفه ای انجام می دهند.

سابزن پله و پاگرد

به فردی که با استفاده از امکانات موجود، اقدام به عملیات سابزنی پله و پاگرد می کند سابزن می گویند. در طی اجرای عملیات کف سابی پله که با فرز های مخصوص کف سابی انجام می شود باید اصول و قواعد خاصی رعایت شود. مثال:

  • استفاده از فرز با دور کُند و گیربکسی
  • استفاده از پد و لقمه ساب های معتبر
  • آشنایی با اصول و دانش اولیه ساب پله
  • آشنایی با نحوه ی جایگیری لقمه های کف سابی در این نوع دستگاه
  • استفاده از دستگاهی که میزان مصرف انرژی برق در آن به حداکثر رسد
  • استفاده از لقمه ساب های ایتالیایی

انواع کفسابی پله و پاگرد

کفسابی پله وپاگرد موزاییک

با دستگاه پاگردهای موزاییک را ساب لایه برداری زده سپس بتونه زده و بعد چند مرحله ساب نرم و ساب براق کننده خواهیم زد. پله های موزاییک هم میتوان با استفاده از دستگاه ساب مخصوص پله لایه برداری نمود و سپس مرحله ساب نرم زده و تمیز و شفاف کرده.

کف سابی پله و پاگرد

ساب پخ پله

با استفاده از دستگاه پخ پله ها را فرم مناسب می دهیم سپس پخ پله را با استفاده از ساب مخصوص نرم کرده تا جلوه زیبایی به پله داده شود. از مزیت های اینکار تمیز ماندن پخ پله و کثیف نشدن پله ها است.

نانو ساب

بعد از انجام کفسابی پله و پاگرد و بعد از نظافت راه پله میتوان پله و پاگردها را نانو انجام داد.

نانو پله وپاگرد در فضای باز

پله یا پاگرد ها که در فضای باز هستند بیشتر در معرض کثیف شدن می باشند. با انجام ساب بصورت آینه ای و نانو کردن میتوان تا زمان بیشتری از چرک شدن جلوگیری کرد.

ساب پولیشی

در کفسابی پله های سنگ گوهره و تراورتن چون برای پله مناسب نیستند بعد از کفسابی سطح پله و پاگرد میتوان پولیش انجام داد و سطح را براق و آینه ای کرد.

کف سابی چه فایده ای دارد؟

از کف سابی، سنگسابی و ساب زنی بمنظور تمیز کردن، مسطح نمودن و براق کردن سنگ، همچنین از بین بردن قسمت های فرسوده سنگ و حفظ سالمی سنگ های ساختمان استفاده می شود. به طور کلی کفسابی هر مکانی باعث نو شدن سطح می شود. چرا که یک لایه بسیار نازک از سطح سنگ ها صیقل داده و حذف می شود. همچنین کفسابی می تواند مدت زمان بیشتری سطح را تمیز نگه دارد و فرایند شست و شوی آن را نیز بسیار راحت تر کند. از همه مهم تر جلای زیبای راه پله ها می باشد که به جز انجام کفسابی با هیچ روش دیگری به دست نمی آید.

چه زمانی از کف سابی برای پله ها و پاگرد ها استفاده کنیم؟  

  • در مواقعی که شستشوی سطوح با استفاده از شوینده های نا مناسب و اسیدی همچون جوهر نمک و سرکه منجر به تخریب بافت سنگ شده و گاهی لایه براق روی سنگ را می سوزاند و موجب مات و سیاه شدن آن می گردد.
  • اگر سیمان، چسب، رنگ بر روی سنگ ریخته شده است، به گونه ای که امکان تمیز کردن آن وجود نداشته باشد از کف سابی استفاده می شود.
  • زمانی که سنگ، در طی مدت زمان طولانی سیاه و یا کثیف شده است.

برای جلوگیری از خراب شدن سنگ ها چه کار کنیم؟

  • در ابتدا از مواد شوینده قوی و یا اسیدی برا شستن سنگ استفاده نکنید. شاید در ظاهر آلودگی ها به خوبی پاک شوند اما سطح سنگ آسیب می بیند و جاذب آلودگی می شود و تمام منافذ به سرعت با خاک پر خواهد شد و دیگر به راحتی تمیز نمی شوند.
  •  برای انتقال زباله ها به بیرون از ساختمان حتمآ از سطل زباله استفاده کنید تا اب چکه نکند. زیرا علاوه بر لکه های که به سختی پاک می شوند، به مرور باعث ترکیب شمیایی در سنگ شده و ممکن است لکه ها همیشه باقی بمانند.
  • اگر موادی بر روی زمین ریخت. حتمآ همان لحظه پاک کنید تا کمترین زمان برای ترکیب و نفوذ در سنگ را داشته باشد.
  • در هنگام اسباب کشی دقت نمایید که اجسام سنگین بر روی پله ها و پاگردها کشیده نشوند. زیرا شیار هایی روی سنگ ایجاد می شود و به سرعت با گرد و خاک پر می شوند و حتی با شستن هم نمیتوان آن را کامل تمیز کرد.

کفسابی بتن ساختمان

کفسابی بتن در ساختمان‌ها با استفاده از لقمه‌های الماسی انجام می‌شود، این عمل به منظور پاکسازی بتن ساختمان است.
برای مثال برای جرم به وجود آمده از ریختن گازوییل یا مواد نفتی از این روش استفاده خواهد شد.
این عمل گاهی به منظور براقی ، صاف و یکدست شدن بتن انجام میشود.

کفسابی انواع بتن

بتن‌ها به دو نوع بتن نرمه و بتن سنگ‌دار تقسیم می‌شوند.
نوع بتن نرمه بسیار راحت‌تر ساب می‌خورد و هزینه کمتری برای کفسابی دارد.
ساب خوردن بتن سنگ‌دار به نسبت نوع قبلی بسیار سخت‌تر است و نیاز به زمان بیشتری دارد.

خدمات کفسابی سرامیک

کفسابی سرامیک برای از بین بردن سیاهی و جرم موجود بر روی سرامیک انجام می‌شود.
در شستشو سرامیک، کثیفی تماما از بین رفته و براقی و زیبایی کاملا مشهود است.
کفسابی سرامیک با استفاده از تجهیزات مخصوص صورت می‌گیرد و جرم‌های موجود بر روی سرامیک را به طور کامل از بین می‌برد.

کفسابی موزاییک

کفسابی موزاییک می‌تواند به یکدست بودن موزاییک ها، حذف درزهای میان موزاییک و شفافیت آن کمک کند.

موزاییک یک نوع سنگ مصنوعی به شمار می‌رود که از شن، ماسه و نوعی سیمان ساخته می‌شود.

یکی از روش‌های تمیزی و براق کردن موزاییک کفسابی موزاییک است. این نوع کفسابی با توجه به گوناگونی نوع موزاییک‌ها روش‌های مختص به خود را دارد.

کفسابی اپوکسی

کفسابی اپوکسی در آخرین مرحله از ساخت و اجرای اپوکسی کف انجام می‌شود.

کف‌پوش‌های اپوکسی از چندین لایه رنگ و مواد رزین درست شده‌اند، استحکام بالا و مقاومت بالای اپوکسی به دلیل وجود رزین در آن است.
این نوع کف‌پوش برای براق شدن و جلوه بیشتر رنگ خود نیاز به کفسابی دارند.
کف‌سابی اپوکسی با استفاده از لقمه‌های مخصوص انجام می‌شود.