نظافت سینما

هر ساله افراد زیادی به سنما می‌روند. سینماداران از روش‌ها مختلفی برای جلب مشتریان استفاده می‌کنند که قطعا یکی از این روش‌ها توجه به نظافت سینما و نمایش فیلم در محیطی امن و بهداشتی است چراکه مشتریان در انتخاب مکان تفریح همواره تمیزی را در اولویت قرار می‌دهند.

اهمیت نظافت سینما

نظافت سینما کاری سخت و چالش برانگیز است. سینما محل عمومی و پرترددی است. متأسفانه، اگر نظافت و بهداشت مناسبی در آن رعایت نشود، می‌تواند منجر به کاهش مشتری و کاهش سود شود. در ادامه مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث می‌شود نظافت سینما مهم باشد، بیان می‌کنیم.

نظافت سینما

جلوگیری از رشد میکروب‌ها

صندلی های سینما و فرش ها مانند مبلمان خانه هستند. آنها باید به طور مرتب تمیز شوند تا ظاهری خوب داشته باشند، بوی تازه داشته باشند و از رشد کپک یا باکتری جلوگیری شود. تمیز کردن حرفه‌ای آنها مهم است زیرا می‌تواند به جلوگیری از گسترش میکروب‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها کمک کند.

مزیت رقابتی

این صنعت به شدت رقابتی است و رقبا از هر وسیله‌ای برای جلب مشتری استفاده می‌کنند. قطعا یکی از قدرت‌مندترین روش‌ها جلب مشتری، محیط تمیز است.
از طرف دیگر در دسترس نبودن ابزار و محصول نظافتی یا خدمه نظافتی تأثیر منفی بر بهره وری و سود سالن‌های تئاتر به طرق مختلف خواهد گذاشت.

جلب مشتری

اگر به نظافت سینما اهیمت ندهید مثلا دستشویی یا با دستمال‌های توالت/محصولات یا صابون کثیف شوند، می‌تواند به کسب و کار شما آسیب برساند. تجربه‌های منفی از طریق رسانه‌های اجتماعی یا سایت بررسی آنلاین منتشر می‌شود که ممکن است به ضرر کسب و کار شما باشد. از سوی دیگر تمیزی یک تبلیغات مثبت از برند و کسب و کار شما خواهد بود.

بهبود تجربه مشتری

در سالن سینما انواع و اقسام مواد خوراکی مصرف می‌شود و بسیاری از این مواد روی صندلی‌ها و سطح زمین ریخته می‌شود. توصیه می‌شود هر چند ماه یکبار صندلی‌های سالن را با روش‌های خشکشویی صندلی نظافت کنید تا هم در وقت و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده باشید و هم مکان تمیز و دلپذیری برای مراجعین فراهم کنید.

نظافت سینما

تمیزکردن قسمت‌های مختلف سینما

معابر و کف

کف سالن‌های تئاتر و سینماها با انواع آلودگی‌ها پوشیده شده است. کف و راهرو باید چندین بار، در صورتی که امکان نداشته باشد، قبل و بعد از بسته شدن سینما تمیز شوند. کاشی‌ها و کف‌های سنگی و سرامیک در دست‌شویی‌ها و محوطه باید در هنگام باز و بسته شدن سالن نمایش طی کشی شوند و هر هفته به‌طور حرفه‌ای تمیز شوند.
فرش‌های پیاده‌رو را به طور منظم جاروبرقی بکشید و حداقل یکی از آن‌ها را در یک ماه با توجه به آب و هوا و ترافیک رفت و آمد تمیز کنید.

تمیز کردن غذاخوری

تئاتر با همان چالش‌هایی مواجه است که مغازه فست فود با آن مواجه است. هر جا که غذا تهیه شود، امکان کثیفی، لکه‌های چربی خواهد بود.
سالن و صندلی غذا خوری باید مرتب تمیز شود.
تمیز کردن سالن و صندلی خود بزرگترین چالش است.

نمای بیرونی و ورودی

سطل‌های زباله را خالی کنید
کف، گذرگاه‌ها و پله‌ها را جاروکشی و تمیز کنید
زباله‌ها را جمع کنید و دور بیندازید

دستشویی

تمیزی دستشویی در نظافت سینما مهم است. مطمئن شوید که صابون و دستمال همیشه در دسترس مشتریان قرار دارد.

گیشه و ورودی‌ها

شیشه پنجره‌ها را پاک کنید و برق بیندازید
سطل‌های زباله را خالی کنید
چند بار در روز کف را جاروبرقی بکشید
پنجره و کانترهای شیشه‌ای را جلا دهید
نقاطی که توسط مشتریان مکررا لمس می‌شود، مرتب تمیز و تا حد امکان ضد عفونی و سالم سازی کنید.

لابی سینما

کف‌ها را تمیز کنید و فرش‍‌ها را جاروبرقی بکشید
بعد از چند ماه فرش‌ها را با روش های بخارشویی بشویید
درها را تمیز کنید
با کیت لکه‌بری، لکه‌های سخت را از روی فرش‌ها پاک کنید
گرد و غبار قرنیزها، وسایل روشنایی و قاب‌ها را هر هفته پاک کنید

 

اهمیت برون سپاری نظافت

مدیر سینما اهمیت تمیز و بهداشتی محل را می‌داند. استخدام شرکت نظافتی و برون سپاری نظافت سینما فشار روزانه بر تیم نظافتچی را از بین می‌برد. با توجه به ترافیک بالایی که سینما و سالن های نمایش دارد، استخدام یک شرکت نظافتی که بتواند خدمات جامع ارائه دهد، ضروری است. متخصصان نظافت همچنین می‌توانند به شما در  از بین بردن لکه‌های سخت و چسبنده از روی فرش کمک کنند.

استخدام تیم یا سرویس خدمات دهنده نظافت با تجربه همیشه یک گزینه ایده آل بوده است زیرا آنها دارای تجهیزات تخصصی وکارکنان آموزش دیده هستند. همچنین نظافت کنندگان دانش بسیار خوبی در مورد نظافت سینما دارند و مناطق دارای اولویت را شناسایی می‌کنند.

 نتیجه‌گیری

نظافت سینما یکی از فاکتورهای اصلی جذب مشتری و وفاداری مشتری است. اصولا تمیز کردن سینما مجموعه ای از روش هارا مثل خشک وشویی صندلی، کفشویی، نظافت روتین، کفسابی و غیره شامل می‌شود که بهتر است به متخصصان آن سپرده شود. اگر کار نظافت سینما برون سپاری شود، می‌توانید نظافت جامع و مقرون به صرفه داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *