عایق نما ساختمان

عایق نما ساختمان علاوه بر زیباسازی ساختمان آن را  در برابر گرما، سرما و رطوبت حفظ می‌کند.
دیوارهای خارجی ساختمان‌ها  در ارتباط مستقیم  با عوامل محیطی هستند  و اگر بدون عایق رها شوند محلی برای هدررفت انرژی به شمار می‌آیند.

اگرچه اکثر عایق‌ نمای ساختمان‌ها با هدف جلوگیری از هدررفت انرژی و حرارت انجام می‌شود، اما انواع دیگر از عایق نمای ساختمان نظیرعایق کاری صوتی و یا رطوبتی می‌تواند راه حل خوبی برای جلوگیری از آلودگی‌های صوتی و آسیب به ساختمان  باشد.

اگر بخواهیم یک ساختمان را از دید مصرف انرژی بررسی کنیم، نمای ساختمان بیشترین تاثیر را در هدرفت انرژی می‌گذارد. بدون عایق‌بندی مناسب باید روی وسایل گرمایشی و سرمایشی پرهزینه سرمایه‌گذاری کنید. ساختمان‌های فاقد عایق، معمولا مصرف انرژی  برق  و گاز بیشتری دارند.

در یک خانه مسکونی، عایق کاری نما از همه  چیز مهم‌تر است و در درجه دوم  سقف، دیوارها، کف و لوله‌های آب باید عایق کاری شوند. در ساختمان‌های تجاری نیز عایق نمای ساختمان به اندازه عوامل دیگر می‌تواند در صرفه‌جویی هزینه‌ها اثرگذار باشد.

عایق نمای ساختمان
عایق نمای سیمانی

خدمات عایق نمای سیمانی

نماهای سیمانی بیشتر از نماهای دیگر نیازمند عایق کاری هستند چرا که سیمان رطوبت و نم را منتقل می‌کند. انتقال رطوبت در نماهای سیمانی بیشتر به علت وجود ترک، شکاف یا درزهای مویی است که به وفور روی نمای سیمانی دیده می‌شود.

این درزها و شکاف‌ها حاصل از بندکشی نامناسب هستند  یا کم کم بر اثر عوامل محیطی ایجاد شده‌اند. عوامل نفوذ رطوبت هر چه باشند باید پر شوند و گرنه  سلامت کل بنا را به مخاطره می‌اندازند.

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات عایق نمای سیمانی برای عایق کاری این گونه نماها معمولا از موادی با پایه سیلیکون و پلی اورتان استفاده می‌کنند. این مواد با توجه به خواصی که دارند در تمام شکاف‌های کوچک و بزرگ سیمان نفوذ کرده و آن را پر می‌کنند و از ورود نم  و  رطوبت به درون ساختمان جلوگیری می‌کنند.

این مواد علاوه بر خواص پوشانندگی یک لایه محافظ  نیز روی سیمان به وجود می‌آوردند که شما را از استفاده دیگر عایق‌ها بی‌نیاز می‌کند.

هدف از ارائه  خدمات عایق نمای سیمانی پارسه برتر جلوگیری از آسیب به سازه و  ورود آب و نم به درون ساختمان و  آلودگی‌هایی است  که پس از ورود نم به درون ساختمان ممکن است به وجود بیاید.

جلوگیری از نشت آب از نمای ساختمان

در ساخت نمای ساختمان از در، پنجره‌، شیشه  استفاده می‌شود. در هر نمایی کم و بیش شکاف و درز نیز دیده می‌شود. آب، نم، باران  به راحتی می‌تواند از این محل‌ها به درون ساختمان و بخش‌های داخلی  نفوذ کرده و سلامت ساختمان را به خطر بیاندازد.

برای جلوگیری از نشت آب از نمای ساختمان از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند ولی این که این روش‌ها تا چه حد کاربردی هستند خود سوالی چالش‌برانگیز است. از هر روشی که برای این کار استفاده می‌کنید باید در برابر رطوبت و نم در طولانی مدت از خود مقاومت نشان دهد و یا در تحت شرایط آب و هوایی ناپایدار خاصیت خود را از دست ندهد.

تجربه ثابت کرده است که استفاده از روش‌های قدیمی مثل قیرگونی و پرکردن درزها با سیمان نمی‌تواند در دراز مدت پاسخ گوی نیاز شما باشد.

بهترین و جدیدترین روش جلوگیری از نشت آب از نمای ساختمان استفاده از مواد نانو است. مواد نانو ترکیباتی است که برای پرکردن درزها و شکاف‌های دیوار استفاده می‌شود. به این ترکیبات، ترکیبات عایق ساز نیز می‌گویند.

یکی از ویژگی‌های این مواد این است که برای عایق بندی نیازی به داربست ندارند. عایق کاران به راحتی می‌توانند به کمک طناب راپل  کار آب بندی و پرکردن درزها را انجام دهند.

ویژگی دیگر این مواد این است که روی سطوح مختلف قابل استفاده هستند. از سطوح گچی و سنگی گرفته تا سطوح شیشه‌ای و چوبی. بنابراین اگر از هر نقطه‌ای از نما امکان نشت آب وجود داشته باشد، دیوار باشد یا پنجره امکان درزگیری و جلوگیری از نشت آب از نمای ساختمان توسط مواد نانو وجود دارد.
ویژگی دیگر این مواد این است که در حین کار کردن هیچ گونه کثیفی ایجاد نمی‌کنند و از این رو می‌توان با سرعت بالا و تمیزی کار درزگیری را پیش برد.

جلوگیری از نشت اب از نمای ساختمان
بهترین روش عایق نمای ساختمان

بهترین روش عایق نمای ساختمان

منبع اصلی از دست دادن گرمای خانه دیوارها و نما است. هدف عایق کاری اضافه کردن موادی با ضریب هدایت کم است تا بدین وسیله از هد رفت انرژی جلوگیری به عمل آید.

به طور کلی می‌توانیم بگوییم  بهترین روش عایق نمای ساختمان روشی است که باعث کاهش گرمای ناخواسته شود و به طور قابل توجهی تقاضای انرژی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ساختمان را کاهش دهد.

روش‌ها و محصولات عایق بندی که به طور موقت آب، نم، سرما و گرما را  مسدود کنند، کارآمد نیستند. بنابراین بهترین روش، روشی است که ضمن ایجاد راحتی، اثر طولانی مدت داشته باشد و درهزینه‌ها صرفه جویی کند و در صورتحساب ماهانه نیز تاثیر داشته باشد و مهم تر از همه با نوع نما سنخیت داشته باشد.

روش های مدرن مانند نانو و مواد پلیمری جزو بهترین روش عایق نمای ساختمان هستند چرا که اثر طولانی مدت دارند و تحت تاثیر تغییرات جوی از خود مقاومت نشان می‌دهند و به طور موثری در مصرف انرژی اثر می‌گذارند.

عایق رطوبتی سنگ نما

ورود آب می تواند یکی از مضرترین وقایع  برای ساختمان‌ باشد. حتما لازم نیست باران سنگینی ببارد تا به ساختمان آسیب برسد. اگر رطوبت به مرور زمان در نما نفوذ کند به مرور زمان  کپک و جلبک روی نما رشد کرده و نمای سنگ را نازیبا می‌کند.

با عایق رطوبتی سنگ نما می‌توان درزها و شکاف‌های موجود درنما را پر کرد و از نفوذ و انتشار آب و رطوبت جلوگیری به عمل آورد. علاوه برآن از انتشار آلودگی‌هایی مثل شوره و جلبک روی سنگ نما جلوگیری به عمل آورد.

یکی از روش‌های جلوگیری از ورود آب به  سنگ نما استفاده از نانوسنگ است. نانوسنگ عایقی بی رنگ است که روی سنگ ریخته می‌شود و یک لایه محافظ و براق روی سنگ ایجاد می‌کند. این لایه علاوه بر ایجاد عایق از ایجاد شوره و آلودگی روی سنگ جلوگیری می‌کند.

این نوع عایق رطوبتی سنگ نما مکانیزم موثری برای جلوگیری از نشت رطوبت و مقاومت سازی ساختمان در برابر نفوذ آب به شمار می‌آید. ماده رزینی که برای عایق سنگ استفاده می‌شود علاوه بر ایجاد براقیت و زیبایی تا عمق درزهای سنگ نفوذ کرده و آن را ضد آب می‌کند.

عایق رطوبتی سنگ نما