کف سابی ساختمان چیست؟

به پاک سازی متریال کف ساختمان گفته میشود که این کار توسط کف ساب و بادستگاه های مختلف و به خصوص صورت میگیرد. این فعالیت از انجام دستی و تمیزکاری کف و سطوح ساختمان کاملا متفاوت است.

گاها دیده شده است که متریال کف ساختمان به مواد مختلف شمیایی آلوده شده یارنگ شده یااین که در اثر تماس فیزیکی با اشیای مختلف براقی خود را از دست داده است این گونه آسیب ها با فعالیت های عادی پاک سازی رفع نمیشود. اینجاست که کف ساختمان ها باید با دستگاه های مختلف کف سابی و براق شوند.

چرا باید ساختمان را کف سابی کنیم

اوا از همه و مهم تر از همه باعث میشود چهره مناسبی به ساختمان بدهد. باعث ایجاد حس تمیزی و زیبایی به مراجعه کنندگان میشود مخصوصا اگر محیط مورد نظر محیط درمانی یا تجاری باشد.

گاها دیده شده که اطراف سرامیک ها جرم میگیرد. پاک سازی جرم کنار سرامیک ها با کف سابی ساختمان به راحتی امکان پذیر است.

گاها دیده شده که مواد و متریالی در کف ساختمان میریزد که به راحتی پاک نمیشود و اگر پاک شود حالت براق کف ساختمان ازبین میرود. با کف سابی میتوان حالت براق و تمیزی را دوباره ایجاد کرد.

اگر مواد سختی مثل سیمان روی سطح ساختمان بریزد با کف سابی رفع میشود.

استفاده از مواد تمیز کننده مانند جوهر نمک ممکن است به مرور زمان باعث کدر شدن سنگ بشود. کف سابی باعث رفع این کدری میشود.

نظافت یک سطح براق همیشه از یک سطح کدر با فراز و نشیب راحت تر است. کف سابی باعث صاف کردن سطوح میشود و نظافت را راحت میکند.

بنابراین میتوان گفت هدف کف سابی ساختمان تنها زیبایی و نظافت نیست بلکه اینکار در رفع نواقص سنگ  یا سایر کف پوش ها نیز  کاربرد دارد.

حتما شما هم دیده اید. برداشتن موکت ازمحلی با برجای ماندن چسبی که موکت را به زمین میچسباند همراه است، بداشتن دکوریا مواردی از این دست کف ساختمان را خراب کرده است. کف ساختمان از هرنوعی که باشد میتوان با خدمات کف سابی کاملا براق و صیقلی کرد.

کف سابی ساختمانکف سابی را میتوان روچه سطوحی انجام داد؟

روی انواع  سنگ (مرمر، تراورتن، گرانیت)، روی موزاییک، روی بتن، روی  سرامیک

انواع ماشین کف سابی از لحاظ برق مصرفی

برای انجام کار کف سابی از دستگاه های به خصوص استفاده میکنندو با توجه به متریال ساختمان یا شرایط دسترسی باید از ماشین خاص کف سابی استفاده کرد.  کار اصلی این ماشین ها لایه بردای کف ساختمان و صاف و صیقلی کردن آن است.

ماشین کف ساب سه فاز: این نوع ماشین بسیار قدرت مند است و میتوان از آن در کف سابی محیطهای تجاری و صنعتی و خانگی که برق سه فاز دارند استفاده کرد.

ماشین کف ساب دوفاز: این نوع ماشین کف ساب قدرت کمتری دارد. ولی گاها به خصوص در محیط های خانگی که برق فاز ندارند مجبوریم که از این مورد استفاده کنیم.

ماشین ساب زن دستی: هیچ ساختمان کاملا مستطیل نیست و کاملا ایده آل نیست که بتوان با دستگاه های عادی کف سابی کرد. از طرفی اگر تمام قسمت های کف ساختمان صیقلی نشود. نمای خوبی به ساختمان نمیدهد. در این صورت است که از ماشین ساب زن دستی استفاده میکنند. با این ماشین میتوان گوشه های ساختمان که با دستگاه عادی قابل دسترسی نیستند، استفاده کرد.

از این دستگاه برای براق و صیقلی کردن اوپن نیز استفاده میکنند.  این دستگاه قدرت مانور بالایی را برای کارگر فراهم میکند ومیتوان از آن در تمیزکاری و صیقلی کردن هر جایی از کف ساختمان استفاده کرد.

انواع دستگاه کف سابی ساختمان از لحاظ کاربرد

دستگاه کفسابی RIDE-ON: این ماشین ممکن است با برق تک فاز یا سه فاز کار کند. این دستگاه بیشتر برای صاف و صیقلی کردن کف نمایشگاه ها و سالن های بزرگ مرد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه یک لایه بردار سطحی است.

دستگاه‌ ساب WALK-BEHIND: این دستگاه یک لایه بردار بسیار قوی است که میتواند چسب و اپوکسی و مواد سختی که روی سطح چسیده است را پاک کند.

دستگاه ساب دستی یا  held-hand: اکثر شما این نوع دستگاه را دیده اید. یک نفر پشت یک دستگاه کوچک در حال حرکت. حتما همه نمونه ای از این دستگاه را در فروشگاه ها دیده اند.

به کاربردن دستگاه های مختلف برای از بین بردن انواع لک و کدری و مواد و چسبی که روی سطوحی جزو تخصص کف سابی ساختمان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *